zaterdag 28 april 2012

Even een paar dagen ertussen uit geweest zoals jullie vast gemerkt hebben!
Ik ben ook een paar dagen bezig geweest met het  inrichten van mijn nieuwe laden kast :-)
Nu mogen jullie even een kijkje nemen in mijn freubel laatjes zoveel leuke  spulletjes voor knutsels!!



En mijn boduurdoos nog niet al te veel garen maar genoeg om de dotees mee te borduren!


Ook daar ben ik vandaag weer volop mee bezig geweest,
Mijn man Klaas heeft een rail opgehangen in de keuken
om de leuke popjes,gekregen en zelf gemaakt gezellig op te kunnen hangen.

 
zo er kan dus nog meer bij :-)
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van een dotee dolls?

Dotee Dolls zijn handgemaakte poppetjes van ongeveer 8 tot 12 cm hoog, oorspronkelijk bedacht door Dot van Dot's Life and Art". Ze hebben een eenvoudig zacht stoffen of wolvilten lijfje, meestal zonder armen en benen en met een geborduurd gezichtje. Het eenvoudige lijfje gebruik je vervolgens om de Dotee te versieren. De dotee krijgt een ophanglus en onderaan het lijfje komt een leuke sliert. Een belangrijke regel voor het maken van Dotee Dolls is dat je ze alleen maar weg mag geven, verkopen is niet toegestaan.
Let wel het is zeer verslavend maar ow zo leuk om te doen,te krijgen,
maar zeker om weg te geven :-)

Zo en dit voor deze dag weer!!
Nog een ding Cooper is er klaar voor :-)
Fijn weekend nog!











4 opmerkingen:

Caroline zei

Wat een heerlijk kastje!
Groet, Caroline

Klaske zei

Ik dacht al, wat is het hier stil..
Jij ook een fijn weekend

Melanie zei

Hoi Ingrid, dat ziet er goed uit in je lade kast. Enndie rail voor je dotees is ook leuk. Wil best een prive swap met je doen hoor, dan krijg je weer een dotee voor aan je rail.
Een fijne zondag
Liefs, Melanie

Ricardo Cards zei

Ziet er super uit allemaal ja gezellig hoor en die ladenkast nou je hebt al aardig wat he
Gr van Martha